Організація навчально-методичної діяльності.
Організація навчально-методичної діяльності.
Згідно річного плану методична робота з кадрами в ліцеї спланована за трьома напрямками: підвищення педагогічної майстерності, удосконалення професійної творчості, самоосвіта. Було використано колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами
Методична робота в МПАЛ заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду та системами аналітичної, організаційної, пошукової,інформаційної діяльності з підвищенням наукового рівня педагогічних працівників, удосконалення їхньої компетентності та підвищення ефективності виховного та навчально-виробничого процесу.
Методична робота ліцею спрямована на розв’язання основної проблеми над якою працює педагогічний колектив, а саме: «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес»
Методичні комісії ліцею постійно працюють над вивченням і використанням в навчальному процесі нових технологій, перспективного досвіду, досягнень сучасної науки та техніки та направлені на досягнення загально методичної теми ліцею.
В ліцеї працюють три методичні комісії:
- Загальноосвітніх дисциплін
- Професійно-виробничого циклу
- Класних керівників
Методичні комісії у своїй роботи основну увагу приділяють розгляду і внесенню корективів у робочі навчальні плани й програми, аналіз рівня навчальних досягнень учнів, удосконалення навчально – матеріальної бази, обмін досвідом, підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності як серед педпрацівників так і учнів, розробка та розгляд тематики дипломних робіт, проведення тижнів з предметів і професій, розробка критеріїв оцінювання та проведення фахових конкурсів серед учнів «Кращий за професією».
Педагогічні працівники навчального закладу постійно беруть участь в обласних, всеукраїнських методичних заходах (семінари, вебінари, конференції тощо), плідно працюють над розробкою дидактичного матеріалу, який потім використовується в навчальному процесі.
В ліцеї працює школа молодого педагога згідно плану роботи, завданням, якої є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати в своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих педагогів.
- Згідно з планом роботи методична комісія загальноосвітніх дисциплін провела:
засідання за наступними темами:
- Використання електронних тестів, як засобу контролю знань;
- Використання методу проекту на уроках фізики та математики;
- Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історії і національно-патріотичного виховання;
- Педагогічний ринг «Педагогічні творчість – у чому її суть?»;
- Для молодих викладачів та майстрів в.н. «Як підготувати відкритий урок», «Як підготувати відкритий урок», «Як написати методичну розробку» тощо.
Відкриті уроки:
- «Англійська кухня»
- «Многогранники»
- «Використання методу проекту»
- «Права. Свободи. Відповідальність»
- Методична комісія професійно – виробничих дисциплін розглянула наступні питання:
- Водіння трактора МТЗ -80;
- Керування трактором заднім ходом;
- Технічне обслуговування тракторів та сільськогосподарських машин;
- Посівні та садільні машини;
- Вправи з водіння в умовах маневреного майданчика;
- Сучасні інформаційні технології при проведенні уроків виробничого навчання.
У поточному році були проведені відкриті уроки:
- З предмету «Спецтехнології» - «Призначення, будова, принцип дії коробки передач автомобілів»
- З предмету «Трактори та автомобілі» - «Паливний насос високого тиску двигуна внутрішнього згорання»
В квітні 2018 року методична комісія підготувала та провела конкурс з професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва» .
Вже стало традицією проводити предметні та фахові тижні
В цьому році було проведено:
• Вересень – з предметів фізичного виховання та «Захисту Вітчизни» тиждень фізичної культури за темою: «Здоровий спосіб життя – основа для успіху кожної людини» пройшла ліцейна спартакіада серед учнів.
- Листопад
- Тиждень української мови та літератури з 9 листопада до Дня української писемності та мови
- Грудень
- Всеукраїнський тиждень права, 12 грудня був проведений Всеукраїнський урок права на тему «Права людини».
- Тиждень ПДР та автомобільного транспорту.
- Квітень
- Тиждень з охорони праці до Міжнародного Дня охорони праці.
- Травень
- День відкритих дверей «Твоя майбутня професія»
Ліцей приймав участь у всіх заходах НМЦ ПТО Донецької області.
- Робота методичної комісії класних керівників в ліцеї ведеться систематично на належному рівні. Один раз на місяць згідно з планом роботи на 2017/2018 н.р. відбувається засідання під керівництвом заступника директора з НВхР.
На початку навчального року складено і затверджено план роботи на рік, розглянуті методичні рекомендації щодо ведення журналу обліку, реєстрації підсумків організації та проведення виховної роботи з учнями ліцею, розглянуті і затверджені положення про роботу класних керівників, здійснюється реєстрація відвідування методичної комісії класними керівниками. Згідно з планом роботи методичної комісії класних керівників проведені відкриті виховні години, тематичні лінійки, заслуховувались та обговорювались методичні доповіді з питань формування та розвитку особистості в ході навчально-виховного процесу.
Колективною формою роботи в ліцею є педагогічна рада, робота якої проводиться відповідно до затвердженого плану роботи. В 2017-2018 н.р було проведено 7 педагогічних рад тематичних та з питань навчально- виховного процесу, на початку кожної педради проводився звіт про виконання рішень попередньої педради.
На педрадах підводяться підсумки навчально – виховної роботи за півріччя і рік.
Систематично розглядається стан викладання і якість знань учнів, створення комплексно – методичного забезпечення, викладання окремих предметів та лабораторно – практичних занять.
Загалом, всі викладачі та майстри виробничого навчання (90 %) володіють сучасними педагогічними та інформаційними технологіями навчання і використовують при потребі на певних етапах занять. Необхідно відзначити змістовність, відповідний методичний рівень та ефективний мультимедійний супровід більшості відкритих уроків та заходів. Творчий підхід до проведення уроків та позаурочних заходів є основою тих методичних напрацювань, що в поточному навчальному році були підготовлені педагогічними працівниками.
Організація навчально-методичної діяльності.
Згідно річного плану методична робота з кадрами в ліцеї спланована за трьома напрямками: підвищення педагогічної майстерності, удосконалення професійної творчості, самоосвіта. Було використано колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами
Методична робота в МПАЛ заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду та системами аналітичної, організаційної, пошукової,інформаційної діяльності з підвищенням наукового рівня педагогічних працівників, удосконалення їхньої компетентності та підвищення ефективності виховного та навчально-виробничого процесу.
Методична робота ліцею спрямована на розв’язання основної проблеми над якою працює педагогічний колектив, а саме: «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес»
Методичні комісії ліцею постійно працюють над вивченням і використанням в навчальному процесі нових технологій, перспективного досвіду, досягнень сучасної науки та техніки та направлені на досягнення загально методичної теми ліцею.
В ліцеї працюють три методичні комісії:
- Загальноосвітніх дисциплін
- Професійно-виробничого циклу
- Класних керівників
Методичні комісії у своїй роботи основну увагу приділяють розгляду і внесенню корективів у робочі навчальні плани й програми, аналіз рівня навчальних досягнень учнів, удосконалення навчально – матеріальної бази, обмін досвідом, підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності як серед педпрацівників так і учнів, розробка та розгляд тематики дипломних робіт, проведення тижнів з предметів і професій, розробка критеріїв оцінювання та проведення фахових конкурсів серед учнів «Кращий за професією».
Педагогічні працівники навчального закладу постійно беруть участь в обласних, всеукраїнських методичних заходах (семінари, вебінари, конференції тощо), плідно працюють над розробкою дидактичного матеріалу, який потім використовується в навчальному процесі.
В ліцеї працює школа молодого педагога згідно плану роботи, завданням, якої є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати в своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих педагогів.
- Згідно з планом роботи методична комісія загальноосвітніх дисциплін провела:
засідання за наступними темами:
- Використання електронних тестів, як засобу контролю знань;
- Використання методу проекту на уроках фізики та математики;
- Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історії і національно-патріотичного виховання;
- Педагогічний ринг «Педагогічні творчість – у чому її суть?»;
- Для молодих викладачів та майстрів в.н. «Як підготувати відкритий урок», «Як підготувати відкритий урок», «Як написати методичну розробку» тощо.
Відкриті уроки:
- «Англійська кухня»
- «Многогранники»
- «Використання методу проекту»
- «Права. Свободи. Відповідальність»
- Методична комісія професійно – виробничих дисциплін розглянула наступні питання:
- Водіння трактора МТЗ -80;
- Керування трактором заднім ходом;
- Технічне обслуговування тракторів та сільськогосподарських машин;
- Посівні та садільні машини;
- Вправи з водіння в умовах маневреного майданчика;
- Сучасні інформаційні технології при проведенні уроків виробничого навчання.
У поточному році були проведені відкриті уроки:
- З предмету «Спецтехнології» - «Призначення, будова, принцип дії коробки передач автомобілів»
- З предмету «Трактори та автомобілі» - «Паливний насос високого тиску двигуна внутрішнього згорання»
В квітні 2018 року методична комісія підготувала та провела конкурс з професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва» .
Вже стало традицією проводити предметні та фахові тижні
В цьому році було проведено:
• Вересень – з предметів фізичного виховання та «Захисту Вітчизни» тиждень фізичної культури за темою: «Здоровий спосіб життя – основа для успіху кожної людини» пройшла ліцейна спартакіада серед учнів.
- Листопад
- Тиждень української мови та літератури з 9 листопада до Дня української писемності та мови
- Грудень
- Всеукраїнський тиждень права, 12 грудня був проведений Всеукраїнський урок права на тему «Права людини».
- Тиждень ПДР та автомобільного транспорту.
- Квітень
- Тиждень з охорони праці до Міжнародного Дня охорони праці.
- Травень
- День відкритих дверей «Твоя майбутня професія»
Ліцей приймав участь у всіх заходах НМЦ ПТО Донецької області.
- Робота методичної комісії класних керівників в ліцеї ведеться систематично на належному рівні. Один раз на місяць згідно з планом роботи на 2017/2018 н.р. відбувається засідання під керівництвом заступника директора з НВхР.
На початку навчального року складено і затверджено план роботи на рік, розглянуті методичні рекомендації щодо ведення журналу обліку, реєстрації підсумків організації та проведення виховної роботи з учнями ліцею, розглянуті і затверджені положення про роботу класних керівників, здійснюється реєстрація відвідування методичної комісії класними керівниками. Згідно з планом роботи методичної комісії класних керівників проведені відкриті виховні години, тематичні лінійки, заслуховувались та обговорювались методичні доповіді з питань формування та розвитку особистості в ході навчально-виховного процесу.
Колективною формою роботи в ліцею є педагогічна рада, робота якої проводиться відповідно до затвердженого плану роботи. В 2017-2018 н.р було проведено 7 педагогічних рад тематичних та з питань навчально- виховного процесу, на початку кожної педради проводився звіт про виконання рішень попередньої педради.
На педрадах підводяться підсумки навчально – виховної роботи за півріччя і рік.
Систематично розглядається стан викладання і якість знань учнів, створення комплексно – методичного забезпечення, викладання окремих предметів та лабораторно – практичних занять.
Загалом, всі викладачі та майстри виробничого навчання (90 %) володіють сучасними педагогічними та інформаційними технологіями навчання і використовують при потребі на певних етапах занять. Необхідно відзначити змістовність, відповідний методичний рівень та ефективний мультимедійний супровід більшості відкритих уроків та заходів. Творчий підхід до проведення уроків та позаурочних заходів є основою тих методичних напрацювань, що в поточному навчальному році були підготовлені педагогічними працівниками.