A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маріупольський професійний аграрний ліцей (МПАЛ)

Організація навчально-методичної діяльності.

Дата: 01.02.2019 14:05
Кількість переглядів: 577

Організація навчально-методичної діяльності.

       Згідно річного плану методична робота з кадрами в ліцеї спланована за трьома напрямками: підвищення педагогічної майстерності, удосконалення професійної творчості, самоосвіта. Було використано колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами

Методична робота в МПАЛ заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду та системами аналітичної, організаційної, пошукової,інформаційної діяльності з підвищенням наукового рівня педагогічних працівників, удосконалення їхньої компетентності та підвищення ефективності виховного та навчально-виробничого процесу.

Методична робота ліцею спрямована на розв’язання основної проблеми над якою працює педагогічний колектив, а саме: «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес»

Методичні комісії ліцею постійно працюють над вивченням і використанням в навчальному процесі нових технологій, перспективного досвіду, досягнень сучасної науки та техніки та направлені на досягнення загально методичної теми ліцею.

В ліцеї працюють три методичні комісії:

  • Загальноосвітніх дисциплін
  • Професійно-виробничого циклу
  • Класних керівників

Методичні комісії у своїй роботи основну увагу  приділяють розгляду і внесенню корективів у робочі навчальні плани й програми, аналіз рівня навчальних досягнень учнів, удосконалення  навчально – матеріальної бази, обмін досвідом, підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності як серед педпрацівників так і учнів, розробка та розгляд тематики дипломних робіт, проведення тижнів з предметів і професій, розробка критеріїв оцінювання та проведення  фахових конкурсів серед учнів «Кращий за професією».

Педагогічні працівники навчального закладу постійно беруть участь в обласних, всеукраїнських методичних заходах (семінари, вебінари, конференції тощо), плідно працюють над розробкою дидактичного матеріалу, який потім використовується в навчальному процесі.

В ліцеї працює школа молодого педагога згідно плану роботи, завданням, якої є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати в своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих педагогів.

  1. Згідно з планом роботи методична комісія загальноосвітніх дисциплін провела:

  засідання за наступними темами:

  • Використання електронних тестів, як засобу контролю знань;
  • Використання методу проекту на уроках фізики та математики;
  • Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історії і національно-патріотичного виховання;
  • Педагогічний ринг  «Педагогічні творчість – у чому її суть?»;
  • Для молодих викладачів та майстрів в.н. «Як підготувати відкритий урок», «Як підготувати відкритий урок», «Як написати методичну розробку» тощо.

Відкриті уроки:

  • «Англійська кухня»
  • «Многогранники»
  • «Використання методу проекту»
  • «Права. Свободи. Відповідальність»
  1. Методична комісія професійно – виробничих дисциплін розглянула наступні питання:
  • Водіння трактора МТЗ -80;
  • Керування трактором заднім ходом;
  • Технічне обслуговування тракторів та сільськогосподарських машин;
  • Посівні та садільні машини;
  • Вправи з водіння в умовах маневреного майданчика;
  • Сучасні інформаційні технології при проведенні уроків виробничого навчання.

У поточному році були проведені відкриті уроки:

  • З предмету «Спецтехнології» - «Призначення, будова, принцип дії коробки передач автомобілів»
  • З предмету «Трактори та автомобілі» - «Паливний насос високого тиску двигуна внутрішнього згорання»

В квітні 2018 року методична комісія підготувала та провела конкурс з професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва» .

    Вже стало традицією проводити предметні та фахові тижні

  В цьому році було проведено:

•    Вересень – з предметів  фізичного виховання та «Захисту Вітчизни»  тиждень фізичної культури за темою: «Здоровий спосіб життя – основа для успіху кожної людини» пройшла ліцейна  спартакіада серед учнів.

  • Листопад
  •  Тиждень української мови та літератури з  9 листопада  до Дня української писемності та мови
  • Грудень
  •  Всеукраїнський  тиждень права,  12 грудня був проведений Всеукраїнський урок права  на тему «Права людини».  
  •  Тиждень ПДР та автомобільного транспорту.
  • Квітень
  • Тиждень з охорони праці до Міжнародного Дня охорони праці.
  • Травень
  • День відкритих дверей «Твоя майбутня професія»

Ліцей приймав участь у всіх заходах НМЦ ПТО Донецької області.

  1.  Робота методичної комісії класних керівників в ліцеї ведеться систематично на належному рівні. Один раз на місяць згідно з планом роботи на 2017/2018 н.р. відбувається засідання під керівництвом заступника директора з НВхР.

На початку навчального року складено і затверджено план роботи на рік, розглянуті методичні рекомендації щодо ведення журналу обліку, реєстрації підсумків організації та проведення виховної роботи з учнями ліцею, розглянуті і затверджені положення про роботу класних керівників, здійснюється реєстрація відвідування методичної комісії класними керівниками. Згідно з планом роботи  методичної комісії класних керівників  проведені  відкриті виховні години, тематичні лінійки, заслуховувались та обговорювались методичні доповіді з питань формування та розвитку особистості в ході навчально-виховного процесу.

Колективною формою роботи в ліцею є педагогічна рада, робота якої проводиться відповідно до затвердженого плану роботи. В 2017-2018 н.р було проведено 7 педагогічних рад тематичних та з питань навчально- виховного процесу, на початку кожної педради проводився звіт про виконання рішень попередньої педради.

На педрадах підводяться підсумки навчально – виховної роботи за півріччя і рік.

Систематично розглядається стан викладання і якість знань учнів, створення комплексно – методичного забезпечення, викладання окремих предметів та лабораторно – практичних занять.

Загалом, всі викладачі та майстри виробничого навчання (90 %) володіють сучасними педагогічними та інформаційними технологіями навчання і використовують при потребі на певних етапах занять. Необхідно відзначити змістовність, відповідний методичний рівень та ефективний мультимедійний супровід більшості відкритих уроків та заходів. Творчий підхід до проведення уроків та позаурочних заходів є основою тих методичних напрацювань, що в поточному навчальному році були підготовлені педагогічними працівниками.

Організація навчально-методичної діяльності.

Згідно річного плану методична робота з кадрами в ліцеї спланована за трьома напрямками: підвищення педагогічної майстерності, удосконалення професійної творчості, самоосвіта. Було використано колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами

Методична робота в МПАЛ заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду та системами аналітичної, організаційної, пошукової,інформаційної діяльності з підвищенням наукового рівня педагогічних працівників, удосконалення їхньої компетентності та підвищення ефективності виховного та навчально-виробничого процесу.

Методична робота ліцею спрямована на розв’язання основної проблеми над якою працює педагогічний колектив, а саме: «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес»

Методичні комісії ліцею постійно працюють над вивченням і використанням в навчальному процесі нових технологій, перспективного досвіду, досягнень сучасної науки та техніки та направлені на досягнення загально методичної теми ліцею.

В ліцеї працюють три методичні комісії:

  • Загальноосвітніх дисциплін
  • Професійно-виробничого циклу
  • Класних керівників

Методичні комісії у своїй роботи основну увагу  приділяють розгляду і внесенню корективів у робочі навчальні плани й програми, аналіз рівня навчальних досягнень учнів, удосконалення  навчально – матеріальної бази, обмін досвідом, підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності як серед педпрацівників так і учнів, розробка та розгляд тематики дипломних робіт, проведення тижнів з предметів і професій, розробка критеріїв оцінювання та проведення  фахових конкурсів серед учнів «Кращий за професією».

Педагогічні працівники навчального закладу постійно беруть участь в обласних, всеукраїнських методичних заходах (семінари, вебінари, конференції тощо), плідно працюють над розробкою дидактичного матеріалу, який потім використовується в навчальному процесі.

В ліцеї працює школа молодого педагога згідно плану роботи, завданням, якої є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати в своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих педагогів.

  1. Згідно з планом роботи методична комісія загальноосвітніх дисциплін провела:

  засідання за наступними темами:

  • Використання електронних тестів, як засобу контролю знань;
  • Використання методу проекту на уроках фізики та математики;
  • Використання краєзнавчого матеріалу у викладанні історії і національно-патріотичного виховання;
  • Педагогічний ринг  «Педагогічні творчість – у чому її суть?»;
  • Для молодих викладачів та майстрів в.н. «Як підготувати відкритий урок», «Як підготувати відкритий урок», «Як написати методичну розробку» тощо.

Відкриті уроки:

  • «Англійська кухня»
  • «Многогранники»
  • «Використання методу проекту»
  • «Права. Свободи. Відповідальність»

 

  1. Методична комісія професійно – виробничих дисциплін розглянула наступні питання:
  • Водіння трактора МТЗ -80;
  • Керування трактором заднім ходом;
  • Технічне обслуговування тракторів та сільськогосподарських машин;
  • Посівні та садільні машини;
  • Вправи з водіння в умовах маневреного майданчика;
  • Сучасні інформаційні технології при проведенні уроків виробничого навчання.

У поточному році були проведені відкриті уроки:

  • З предмету «Спецтехнології» - «Призначення, будова, принцип дії коробки передач автомобілів»
  • З предмету «Трактори та автомобілі» - «Паливний насос високого тиску двигуна внутрішнього згорання»

В квітні 2018 року методична комісія підготувала та провела конкурс з професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва» .

    Вже стало традицією проводити предметні та фахові тижні

  В цьому році було проведено:

•    Вересень – з предметів  фізичного виховання та «Захисту Вітчизни»  тиждень фізичної культури за темою: «Здоровий спосіб життя – основа для успіху кожної людини» пройшла ліцейна  спартакіада серед учнів.

  • Листопад
  •  Тиждень української мови та літератури з  9 листопада  до Дня української писемності та мови
  • Грудень
  •  Всеукраїнський  тиждень права,  12 грудня був проведений Всеукраїнський урок права  на тему «Права людини».  
  •  Тиждень ПДР та автомобільного транспорту.
  • Квітень
  • Тиждень з охорони праці до Міжнародного Дня охорони праці.
  • Травень
  • День відкритих дверей «Твоя майбутня професія»

Ліцей приймав участь у всіх заходах НМЦ ПТО Донецької області.

  1.  Робота методичної комісії класних керівників в ліцеї ведеться систематично на належному рівні. Один раз на місяць згідно з планом роботи на 2017/2018 н.р. відбувається засідання під керівництвом заступника директора з НВхР.

На початку навчального року складено і затверджено план роботи на рік, розглянуті методичні рекомендації щодо ведення журналу обліку, реєстрації підсумків організації та проведення виховної роботи з учнями ліцею, розглянуті і затверджені положення про роботу класних керівників, здійснюється реєстрація відвідування методичної комісії класними керівниками. Згідно з планом роботи  методичної комісії класних керівників  проведені  відкриті виховні години, тематичні лінійки, заслуховувались та обговорювались методичні доповіді з питань формування та розвитку особистості в ході навчально-виховного процесу.

Колективною формою роботи в ліцею є педагогічна рада, робота якої проводиться відповідно до затвердженого плану роботи. В 2017-2018 н.р було проведено 7 педагогічних рад тематичних та з питань навчально- виховного процесу, на початку кожної педради проводився звіт про виконання рішень попередньої педради.

На педрадах підводяться підсумки навчально – виховної роботи за півріччя і рік.

Систематично розглядається стан викладання і якість знань учнів, створення комплексно – методичного забезпечення, викладання окремих предметів та лабораторно – практичних занять.

Загалом, всі викладачі та майстри виробничого навчання (90 %) володіють сучасними педагогічними та інформаційними технологіями навчання і використовують при потребі на певних етапах занять. Необхідно відзначити змістовність, відповідний методичний рівень та ефективний мультимедійний супровід більшості відкритих уроків та заходів. Творчий підхід до проведення уроків та позаурочних заходів є основою тих методичних напрацювань, що в поточному навчальному році були підготовлені педагогічними працівниками.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора